2 Aralık 2013 Pazartesi

Çintar mantarı tarifi


Merhaba,

Biliyorsunuz bir kenger maceramız vardı; hatırlamayanlar için iki tık tık ltf.
Bir diğer yazı için de tık. 
 
Bu ''post'' ları yayınladıktan çok sonra, günlerden bir gün, mesaj kutuma bir ileti düştü, ''abla bana da, Adana ya kenger gönderebilirmisin?'' diyen.

Önce bir şüphe ettim, sanırım Bahadır anladı bu şüphemi, daha detaylı bir mesaj attı ben de ikna oldum ve kenger mayasından, hazır kurumuş olandan bir tutam kargo ile Adana ya gönderdim. Gerçi ekine bir kart, mandalin filan koyayım dedim ama hiçbirine vakit olmadı, e zaten gideceği yer narenciye memleketi. Baktım daha da gecikeceğim, öyle kuru kuruya gönderiverdim kengerleri.

Bahadır, bi güzel yoğurt yaptı ondan, bir de sayenizde blog açtım abla dedi, buyrun bir tık da ona.
İlk yazısının başlığı da şöyle;


Nasıl, çok gurur verici değil mi?
Öhöm, ''o'' benimkine. :-)

Tabi tüm bunların sebebi, Ayfer Tuzcu Ünsal a da bir selam buradan. Sağol güzel insan.

Şimdi dört gözle ondan kenger ile mayalanan peynirin tarifini bekliyorum. Paylaşım diye buna derler. Yaşasın blog dostluğu.

Bu aralar bizim evde peynir yenmiyor beğenillmiyor, e herzaman çiftlikten almaya da ekonomik gücümüz yetmiyor.  Bu durumda peynir yapma çalışmalarına hız vermek gerekiyor. Gerçi benim çiftlik peynirinden mayaladığım bir kısım peynir, tuzlu suyun içinde buzdolabında yaklaşık 2 aydır bekliyor. Korkudan açıp tadına bakamıyorum. Neyse bakalım neler olacak.

Bizi izleyiniz anacım.

Ada dan inciler;

Sabah Cem kahvaltı masasındayken, ondan birşey istedim. Ada kız ne dese beğenirsiniz, büyüyünce kocam olunca, koca bulursam tabi :-) , ona hiç eziyet etmeyeceğim, yemekten kaldırmayacağım. Bak sen, ulan her işi ben yapıyorum iltifatı baba alıyor. Cem de gülmekten ve zevkten dört köşe tabi. Afferim kızım hah neler çekiyorum alem anlasın diyor, sen koca bulunca anan gibi dağınık olma yeter diyor. La havlee.... iyiki bişey istedik.. cık.. cık..

Gelelim ''çintar mantarı'' konusuna;
Burada Çintar mantarı çok satılıyor. Kilosu 8 Tl den, gerçi ben akşam pazarından 5 Tl ye aldım ama çoğu çöpe gitti maalesef. Umarım yakında komposta gitti diyebilirim. Mantar almak için sabah gitmek gerekirmiş pazara. Ara not; Kompost işi de yan daki tarım yapacağız diye hayal ettiğimiz arsanın göl olması sebebi ile askıda.

Daha önce Heybeli Ada da rastgelmiştik Çintar a  ama almaya cesaret edememiştim. Bu sefer aldım ama benden başka kimse yemedi. Nasıl mı yaptım;

Soğanı kavurdum, tereyağ veya zeytinyağı kullanabilirsiniz. Üzerinede zedelemeden yıkadığım ve doğradığım mantarları atıp suyunu salıp, çekene kadar kavurdum. Neffis oldu. Zehirlenme durumuna karşı birtek ben yedim. Ertesi gün de kahvaltıda üzerine yumurta kırdım, ıhmmm leziz oldu. Şiddetle tavsiye ederim, hem de Karatay kahvaltılık.

Fotoğraf çekememişim, yandaki foto kaynak.


Ama şu yazıları buldum net te.

Meleğin marifetleri.
Çintar kavurma

Yararları da şöyle sıralanıyor;

Demir açısından zengin olması nedeniyle kansızlık tedavisinde kullanılması tavsiye ediliyor. Ayrıca kalp ve damar hastalıklarında etkili olan folik asitçe de zengin. Bazı türlerinde bağışıklık sistemini arttıran kimyasal bileşikler mevcut. Yağ içermediği için protein değeri yüksektir ve rejim yemeği olarak da kullanılıyor.

Vayyyy bingo yani.

Tadı da nefiisss.

Afiyet olsun.

Pisboğaz anne



3 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

:) çok teşekkür ederim, ben çintarı ve mantar türlerini soğansız tercih ediyorum kendilerinin aromasını bastırmasın diye... Çintarın görüntüsü biraz kötü olduğu için bilmeyenler pek cesaret edemiyor..
Afiyet olsun..

Güliz'in Dünyası dedi ki...

ellerine sağlık çiğdem hanımcımm..sizde koca moğlalı olmak yönündesiniz :)))şimdi çıntar , baharında tilkişen yaparsınız...ooo süpersinizz..

Oglak Kizlari dedi ki...

Merhaba Güliz,

Tilkişen İstanbul daykende yapmıştım. Demekki ben doğuştan Muğla lıyım :-)

Şakacı anne