26 Kasım 2011 Cumartesi

Düğün - Tiyatro

Merhaba,


Ada kız, Cem ile birlikte, TSKM de, ücretsiz olan Akıl Adası adlı oyuna gitti.
Hoplaya zıplaya.

Ben de dün Yaprak kardeşim sayesinde ekteki oyuna gittim. Meltem in annesi Çanakkale ye gidince bilet bana kalmış. Yihhhuuu.

Beğendim, uzun zamandır ''dram '' seyretmemiştim. Oyuncular o kadar güçlüydü ki sanırım hiçbir seyirci mutsuz ayrılmadı CKM den.

Çıkışta, girişte kahve içtiğimiz ''Hayal Kahvesi'' adlı mekanda insanlar dans ediyorlardı. Ortam muhteşemdi. Özendim. Keşke, Caddebostan taraflarında otursaydım ve yürüyerek ulaşabileceğim noktada olsaydı dedim. Dedim, sonra eve geldim ve mutlu hayatıma devam ettim. Sorun yok yani. Öyle anlık.

Tiyatro da ışıklar sönünce çok komik birşey oluyor, çoğunluk telefonunu o anda kapatıyor yada sessize alıyor ya, önden toplu olarak çok komik gözüküyor. Aydınlatılmış bir sürü telefonuna bakan surat. Yahu  bu kadar mı kopamıyorsunuz telefonlarınızdan.  Komik.Ironik.





Ataerkil sistemde var olmaya çalışan kadınların, şiddetin uygulayıcısı haline gelerek içselleştirilen ve dile yerleşen şiddeti yeniden üretmelerini konu alan “Düğün”; aile yadigârı bir köşkün mutfağında bir düğün hazırlığı ile açılıyor.

Tarih : 27 Nisan 2011

Saat : 20.30

Yer : Kenter Tiyatrosu

Şehir : İstanbul Avrupa

Ataerkil sistemde var olmaya çalışan kadınların, şiddetin uygulayıcısı haline gelerek içselleştirilen ve dile yerleşen şiddeti yeniden üretmelerini konu alan “Düğün”; aile yadigârı bir köşkün mutfağında bir düğün hazırlığı ile açılıyor. Gelin, gelinin annesi, anneannesi, en yakın arkadaşı, damadın annesi, damadın ablası, evin emektar yardımcısı ve düğün için ayarlanmış bir yardımcı kızın bulunduğu mutfak; oyun ilerledikçe her iki ailenin de sırlarının duyulmaya başlandığı, yıllardır görülmemiş hesapların açıldığı bir mekâna dönüşür. Hiçbirinin, birbirinden farkı olmadığını anlayan sekiz kadının hepsi; bir sebeple “mağdur” ve bir başka sebeple “fail” ama aslında birer “kurban” olduklarını görürler. “Düğün”deki sekiz kadının, içinde yaşadıkları eril dünyayla baş edebilmek için buldukları tek yol; aynı eril sistemin bir parçası olmaktır…

Yazan: Ayşe Bayramoğlu
Yöneten: Tilbe Saran
Proje Tasarımı: Tilbe Saran, Ayşe Bayramoğlu, Eda Çatalçam, Evren Ercan
Sahne Tasarımı: Başak Özdoğan
Işık Tasarım: Ayşe Ayter
Müzik: Serpil Günseli
Oyuncular: Güler Ökten, Zerrin Sümer, Tilbe Saran, Şebnem Sönmez, Evren Ercan, Serpil Göral, Eda Çatalçam, Maria Akgüllü 





Bilgiler şu linkten;

http://www.antoloji.com/etkinlik/default.asp?etkinlik=14935

Tiyatrosever anne Çiğdem

Hiç yorum yok: